اعلام نیازهای زلزله‌زدگان و نحوه جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق فعالان قرآنی
کد خبر: 3668667
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

اعلام نیازهای زلزله‌زدگان و نحوه جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: براساس یکی از تصمیمات مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کمیته سه نفره حمایت از زلزله‌زدگان کرمانشاه طی روزهای گذشته تشکیل شد. این کمیته، فهرست نیازهای زلزله‌‌زدگان و نحوه ارسال کمک‌ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در آخرین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که روز یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، مقرر شد جامعه قرآنی کشور کمیته‌ای سه نفره برای حمایت از زلزله‌زدگان غرب کشور تشکل دهد.
این کمیته تشکیل و طی روزهای گذشته دو جلسه آن نیز برگزار شد. این کمیته افرادی را به محل زلزله برای احصای نیازهای ضروری مناطق زلزله زده اعزام کرد که موارد زیر از جمله موارد مورد نیاز اعلام شده و طی فراخوانی از مدیران، معلمان، اساتید و فعالان قرآنی خواسته شده تا اقلام زیر را از طریق موارد اعلام شده، ارائه نمایند.
خبرگزاری قرآن طی روزهای گذشته گفت‌وگویی با رحیم قربانی،‌ رئیس دارالقرآن بسیج کشور و از اعضای کمیته سه نفره انجام داد که در آن به اهداف تشکیل این کمیته و حمایت‌هایی که قرآنی‌ها در این راستا انجام خواهند داد، پرداخت.
در ادامه نیز متنی از سوی ستاد مرکزی حمایت جامعه قرآنی کشور از مناطق زلزله‌زده غرب کشور مشاهده می‌کنید که محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اختیار ایکنا قرار داده است.
قابل توجه مدیران، معلمین و اساتید قرآنی
در ادامه همراهی جامعه قرآنی در مشارکت و امدادرسانی مردم سلحشور و شریف زلزله‌زده غرب کشور، نیازمندی‌های منطقه زلزله‌زده (برابر استعلام صورت پذیرفته).
1) بخاری برقی، گازی و نفتی(نو)
2) چکمه برای تمامی گروه‌های سنی(نو)
3) سبد تغذیه(شامل: برنج، رب گوجه، روغن، قند و شکر، حبوبات)
محل جمع‌آوری:
1- مؤسسات و خانه‌های قرآنی سراسر کشور
2- دارالقرآن‌های بسیج سراسر کشور
3- کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور
وجوهات نقدی:
وجوهات نقدی جامعه قرآنی از طریق شماره حساب ۱۴۱۱۴ بانک تجارت شعبه بلوار کشاورز بنام خیرین قرآنی اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور جهت خریدهای متمرکز اعلام می‌گردد.
اتحادیه استان‌ها نسبت به تجمیع امکانات اهدایی و ارسال به منطقه اقدام خواهند کرد.
در تهران عزیزان جامعه قرآنی و عاشقان قرآن و عترت و به‌ویژه مدیران محترم مؤسسات و مراکز قرآنی، اقلام اهدایی را به مراکز زیر می‌توانند ارسال نمایند؛ 
الف) شرق تهران: تهران‌پارس خیابان 212 شرقی، بیت الزهرا(س)
ب) غرب تهران: خیابان قزوین فرهنگسرای قرآن
ج) مرکزی: میدان فردوسی، ابتدای خیابان سپهبد قرنی، جنب پمپ بنزین، دارالقرآن بسیج
د) مرکزی، خیابان خراسان مؤسسه مهد قرآن
هـ) شمال: دارالقرآن حرم حضرت امامزاده صالح(ع)
و) جنوب: دارالقرآن حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)

همچنین، برنامه اعزام قاریان و گروهای جهادی نیز اعلام خواهد شد.

captcha